Közlekedést könnyítő megoldás a MÁV-nál
A Budapestre vonattal ingázó diákoknak kevesebb fennakadással és késéssel kell számolniuk, amint megépül az új híd.
Nem csak a Duna alatti alagúttal könnyítenék a vasúti közlekedést a jövőben: új, speciális vasúti hidat létesítenének Ferencváros és Kelenföld között.
Ez mind a vidékről a budapesti albérletükbe igyekvő diákoknak, mind az elővárosból ingázóknak nagy előnyt fog jelenteni, hiszen a mostanában mindennapos késések egyik fő okát küszöböli majd ki.
“[...]Folyamatban van az engedélyezési eljárás, a kivitelezési tender jövő év elején várható.
Miért szükséges a híd?
A Ferencváros pályaudvar Buda felé eső végéhez tervezett vasúti híd a Déli Körvasút fejlesztésének [...] része. [...] fontos [...]:
- hogy több személyszállító (elsősorban elővárosi) vonat közlekedhessen nyugat és kelet, Kelenföld és Ferencváros között,
- hogy pontosabban tarthassák a menetrendjüket, illetve
- az esetleges zavarok minél kisebb és minél kevesebb vonatot érintő késést okozzanak. [...]
A közlekedési problémák forrása
Ha a vonatok keresztezik egymás útját, az egyiknek meg kell várnia, amíg a másik elhalad. [...] Ahogy a közúton, például az autópálya-csomópontokban az ilyen helyzetek vasúton is külön szintű keresztezéssel oldhatók meg [...].
A megoldás
A ferencvárosi átemelés éppen ilyen megoldás, személyszállító vonatok „átemelésére” szolgál főképp tehervonatok fölött, így bizonyos vonatok egymás útjának keresztezése nélkül, egyszerre haladhatnak majd itt. [...]
Az átemelésen haladó vágány Buda felé Közvágóhíd állomásra, majd az Összekötő vasúti hídra fut, az ellenkező irányban pedig a szintén előkészítés alatt álló Népliget megállóhelyen keresztül részben Kőbánya–Kispest, illetve Ferihegy, részben az Élessarok (majd a külső körvasút, Pécel, Gyömrő) részben a Keleti pályaudvar felé. A hídon mindkét irányú vonatközlekedés lebonyolítására lesz lehetőség [...].
A rámpákkal, egyéb kiegészítő szerkezetekkel az egész műtárgy hossza 839 méter. [...]"
Forrás: Vitézy Dávid Facebook oldala